کلیپ بلاگ

علائم و درمان بیماری کرونا ویروس چیست


عضو هیأت علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: برخی از میوه‌های خانواده مرکبات از جمله نارنگی و گریپ فروت نیز به دلیل داشتن گروه مهمی از ترکیبات ثانویه تحت عنوان لیمونوئیدها دارای اثرات ضد ویروس هستند، آگلیکن‌هایی مانند لیمونن و گلوکوزیدهایی مانند گلوکوزید لیمونن مثال‌هایی از لیمونوئیدها هستند که باعث ایجاد طعم تلخ در مرکبات نیز می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین ثابت شده است که زیست فلاونوئید مرکبات و نوعی متابولیت مرتبط با آن یعنی هسپریدین، دارای تاثیرات ضد ویروسی بر رده های سلول‌های انسانی هستند.

وی با بیان اینکه نوعی گیاه دارویی با نام مارچوبه نیز به دلیل داشتن ساپونین‌های استروئیدی از جمله گیاهان ضد ویروس به حساب می‌آید، گیاه ریواس نیز یکی از منابع مهم نوعی ترکیب فیتوشیمیایی بنام آنتراکوئینون است و در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده آنتراکوئینون‌ها دارای ویژگی‌های ضد ویروسی هستند.

عضو هیأت علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: آنالیز شیمیایی نوعی قارچ خوراکی بنام قارچ شیتا که منجر به جداسازی ترکیبات آنتی بیوتیک، ضد سرطان و ضد ویروس شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: به علاوه ماده لنتینان در قارچ شیتاکه که یک فلاونوئید پلی ساکاریدی است می‌توانند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود و همچنین مشخص شده است که مصرف قارچ میتیک و قارچ صدفی نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند.

وی تصریح کرد: اما استفاده از نوعی میوه منحصر به فرد بنام نونی با نام علمی Morinda citrifolia نیز بدلیل تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به درمان عفونت ممکن است در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند کرونا موثر باشد، این میوه که به آن توت هندی هم گفته می‌شود به رنگ زرد، به شکل تخم مرغ و به بزرگی یک سیب زمینی است، زمانی که می‌رسد سطح آن زرد و ناهمواربنظر می‌رسد.

عضو هیأت علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: استفاده از نونی در طب سنتی برای مدتی بیش از 2000 سال متداول بوده است و از آن به دلیل خواصی که در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، برای درمان عفونت استفاده می‌شده است.

تایید شده : 0 نظر / در حال بررسی : 0 نظر / مجموع : 0 نظر